بررسی علامت بودن تبادر در نظر امام خمینی رحمةالله و آیت الله خوئی و تطبیقات آن
سید محمد طاها هاشمیان[1]
تبادر جزء علائم حقیقت و مجاز است. که شناخت آن متوقف بر تعریف تبادر و اشکالات مطرح در آن و کیفیت تطبیق آن است. تبادر انسباق معنا به ذهن بدونه لحاظ قرینه بیان شده است. که به علامت بودن آن اشکالاتی شده است که عبارت است از دور (توقف علم بر تبادر و تبادر بر علم)، کاشفیت تبادر از حقیقت فعلیه نه اولیه و عدم امکان جداسازی قرینه از معنا. به دو اشکال اول جواب هایی داده شده است. برای رسیدن به معنای حقیقی بیع و طهارت و نکاح از روش تبادر استفاده شده است.
اعضاي پورتال فقط در صورت فراموش نمودن نام کاربري و رمز عبور ميتوانند به اين صفحه مراجعه نمایید. برای مشاهده شماره تلفن های ارتباطی بخش های مختلف اینجا کلیک نمایید...