دفتر گزینش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)

مقدمه
با توجه به اهميت و ضرورت امر گزينش در انتخاب متصديان امور به ويژه تاکيدات امام راحل(رضوان‌الله‌عليه) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامي امام خامنه‌اي (مدظله‌العالي) و نيز با عنايت به رهيافت مسؤلانه و کمال گرايانه جمهوري اسلامي که مستلزم رعايت شاخصه‌هايي دقيق است و در راستاي تحقق شايسته سالاري در اعطاي مسؤليت‌هاي خرد و کلان و براساس مفاد ماده 6 اساسنامه مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) مبني بر اين که صلاحيت افراد بايد به تأييد دفتر گزينش مؤسسه برسد‘دفتر گزينش به بررسي صلاحيت دانش پژوهان در سه مقطع‘ كارمندان و اعضاي هيئت علمي بر اساس معيارهاي ديني و و در چاچوب مقررات نظام اسلامي مي پردازد.
 
اهم شرح وظايف
1: مسؤل دفتر گزينش توسط رياست محترم موسسه منصوب مي شود و وظايف زير را بر عهده دارد:
الف ـ بررسي و تأييد صلاحيت‌هاي گزينشي (عقيدتي، فکري، اخلاقي، رفتاري، سياسي و امنيتي) کليه متقاضيان کار، تدريس، عضويت هيئت‌علمي و تحصيل در مقاطع مختلف؛
ب ـ بررسي و نظارت بر استمرار صلاحيت‌هاي گزينشي کارکنان، اساتيد، اعضاي هيئت علمي و دانش‌پژوهان؛
ج ـ اعلام نتايج بررسي‌ها و تحقيقات -در صورت لزوم‌- به كميته‌هاي انضباطي مربوطه براي صدور حكم؛
د ـ پاسخ دهی به استعلام‌های گزینشی مراکز مختلف نظیر: دفاتر گزینش، کمیته‌های انضباطی و حراست وزارت خانه‌ها و مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی؛
هـ ـ رصد آسيب‌هاي اعتقادي، سياسي، امنيتي و اخلاقي و بررسي راه‌هاي پيشگيري از آن و ارائه گزارش به رياست مؤسسه؛
و ـ تأييد صلاحيت افرادي که قرار است از سوي موسسه به ساير نهادهاي علمي، فرهنگي و اجرايي معرفي شوند؛
ز ـ پاسخ دهي به استعلام‌هاي همکاري يا ارتباط بخش‌هاي مختلف مؤسسه با مراکز و سازمان‌هاي امنيتي، اطلاعاتي و قضايي؛
ح ـ پاسخگويي به رياست محترم موسسه و يا افراد حقيقي و حقوقي که ايشان معرفي مي کنند؛
ط ـ حفظ و حراست از اسناد طبقه‌بندي شده و اسرار شخصي افراد و امحاء آن در صورت عدم نياز؛
ي ـ انجام ماموريت يا پروژه‌هاي ويژه‌ي ارجاعي از رياست مؤسسه.