
سید علی شمسالدینی، معاون اداره مالی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) نیز در ادامه با تأکید بر اهمیت گسترش فعالیتهای علمی و رسانهای مؤسسه، گفت: توانمندی علمی این مجموعه در سطحی بینظیر قرار دارد و باید با رفع موانع اداری و تقویت جریان نشر، آثار آن بیش از گذشته در جامعه علمی و فرهنگی کشور معرفی شود.
وی اظهار کرد: راهاندازی این فروشگاه یک فکر نو و ابتکاری است که هرچند در آغاز مسیر ممکن است با چالشهایی همراه باشد، اما میتواند منشأ تحولات مثبت در عرصه نشر و ترویج معارف اسلامی شود.
وی افزود: به لحاظ علمی، مؤسسه امام خمینی (ره) در سطح بالایی از تولیدات فکری و پژوهشی قرار دارد، اما تاکنون بهاندازه کافی این دستاوردها در سطح ملی و بینالمللی منتشر و معرفی نشده است. نباید از ظرفیت عظیم علمی مؤسسه غفلت شود، بلکه لازم است با برنامهریزی منسجم، این آثار در شرایط ایدهآل به مخاطبان عرضه شوند.
شمسالدینی با اشاره به اهمیت بُعد رسانهای در معرفی فعالیتهای علمی خاطرنشان کرد: گسترش رسانهای آثار و برنامههای مؤسسه، نقش مهمی در شناساندن اندیشههای اسلامی و دستاوردهای علمی آن دارد و باید در کنار فعالیتهای پژوهشی، اطلاعرسانی مؤثر و گسترده نیز موردتوجه قرار گیرد.
وی در پایان تأکید کرد: نباید بروکراسی اداری روند نشر و توزیع آثار علمی را کند و پیچیده کند و لازم است سازوکاری طراحی شود تا فرایند انتشار و ترویج آثار علمی مؤسسه تسهیل شده و این توانمندی بینظیر بیش از امروز در خدمت جامعه علمی، فرهنگی و دانشگاهی کشور قرار گیرد.

لازم به ذکر است؛ ۱۴ عنوان کتاب رونمایی شده به شرح زیر است: انسان شناسی (متوسطه)، حکمت صدرایی به روایت علامه طباطبایی ( سبق و لحوق)، فلسفه اخلاق (متوسطه)، فلسفه حقوق و سیاست (متوسطه)، آزمون های روان شناسی دینی، تحولات سیاسی اجتماعی جمهوری اسلامی ج 1، حجاب قانونی از دیدگاه قرآن، درآمدی بر جامعه شناختی بر ادوار علم فقه شیعه، رهیافتی به فضایل اخلاقی و عرفانی در معارف علوی، سنن تاریخی در قرآن، شخصیت ( مفاهیم پایه های زیستی)، مبانی فهم حدیث، متون زبان تخصصی انگلیسی در علوم تربیتی، معجم موضوعی قرآن (جهان شناسی).
/انتهای پیام
اعضاي پورتال فقط در صورت فراموش نمودن نام کاربري و رمز عبور ميتوانند به اين صفحه مراجعه نمایید. برای مشاهده شماره تلفن های ارتباطی بخش های مختلف اینجا کلیک نمایید...