
نخستین کارگاه کلینیک معنوی مأوا باهدف بررسی جامع و مقایسهای این نظریهها در حوزه روانشناسی رشد برگزار شد.
به گزارش روابطعمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، نخستین کارگاه کلینیک معنوی مأوا باهدف بررسی جامع و مقایسهای این نظریهها در حوزه روانشناسی رشد با حضور استاد ساطوریان و جمعی از اساتید و محققین برجسته برگزار شد که فرصتی مناسب برای تبادل نظر و بحث پیرامون ابعاد مختلف رشد شناختی، عاطفی و اجتماعی کودکان فراهم کرد.
در این کارگاه، نظریه رشد شناختی ژان پیاژه مورد بحثوبررسی قرار گرفت و استاد ساطوریان به تشریح مراحل مختلف رشد شناختی کودکان پرداخت که شامل چهار مرحله اصلی مرحله حسی - حرکتی (۰ تا ۲ سال)، مرحله پیش عملیاتی (۲ تا ۷ سال)، مرحله عملیاتی عینی (۷ تا ۱۱ سال) و مرحله عملیاتی انتزاعی از ۱۱ سال به بالا است.
استاد ساطوریان تأکید کرد: این مراحل، نقاط عطف مهمی در رشد شناختی کودکان هستند و پیاژه معتقد بود که هر کودک باید این مراحل را به ترتیب و بدون هیچگونه رد یا جهش طی کند که در هر یک از مراحل رشد شناختی ژان پیاژه، ویژگیهای خاصی وجود دارد که نشانههای کلیدی رشد شناختی کودکان در آن مرحله محسوب میشوند.
در خلال هر بحث، شرکتکنندگان به بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات مطرح شده پرداختند و به بررسی کاربردهای نظریه پیاژه در روانشناسی و تعلیموتربیت کودکان پرداختند.
خاطرنشان میشود، این کارگاه بهعنوان یک فرصت ارزشمند برای پژوهشگران و دانشپژوهان در حوزه کلینیک معنوی ارزیابی شد و برگزاری این کارگاه نشاندهنده اهمیت مباحث روانشناسی رشد و نظریههای مرتبط در فهم بهتر نیازها و چالشهای رشد کودکان و نوجوانان و همچنین فراهمکردن زمینهای برای تبادل نظر و مشاوره علمی بیشتر از جمله با جوانانی که درگیر معنویتهای نوظهور شدند، است.
/انتهای خبر
اعضاي پورتال فقط در صورت فراموش نمودن نام کاربري و رمز عبور ميتوانند به اين صفحه مراجعه نمایید. برای مشاهده شماره تلفن های ارتباطی بخش های مختلف اینجا کلیک نمایید...