کتاب مدیریت دانش «با رویکرد اسلامی» منتشر شد

 

تحصیل علم و فرایند کسب، نگهداری، به‌کارگیری و انتشار دانش به‌موازات عمر بشر، پیشینه داشته و همچنین روزبه‌روز به اهمیت آن افزوده شده است. پیشرفت جوامع امروزی از جهات گوناگونی مرهون دانش و زحمات دانشمندانی است که در شرق و غرب این عالم پهناور، فرسنگ‌ها راه طی کرده و رنجهای فراوانی کشیدهاند. برای مثال، پیتر دراکر از دانشمندان غرب، بحث کارکنان دانشی را مطرح کرده و پیتر سنگ، از سازمان‌های یادگیرنده سخن گفته و نوناکای ژاپنی به چگونگی خلق، استفاده و تسهیم دانش در سازمان‌ها پرداخته‌اند.

امروزه ادعا می‌شود که دانش و مدیریت دانش، محصول قرون اخیر و یکی از گرایش‌های جدید و موضوعات نوظهور است که بهتازگی قامت برافراشته و از همین جهت مانند بسیاری از شاخه‌های علم مدیریت در بخش مبانی، اصول و الگوهای خود در حال تعالی و شکوفایی است؛ اما با مراجعه به اسناد تاریخی و متون دینی می‌توان دریافت که دانش میراث ماندگار انبیای الهی از حضرت آدم تا پیامبر خاتم بوده و نه‌تنها پیشینة صدساله و چندصدساله بلکه عمر هزارانساله دارد. رسول اکرمˆ فرمود: اَلعِلمُ مِیراثِی وَمِیراث الاَنبِیاءِ قَبلِی (نهج الفصاحه، 2024). بنابراین متون دینی نه‌تنها به پیشینة دانش بسنده نکردهاند، بلکه چرخة حیات و فرایند مدیریت دانش را سکوت، کسب، نگهداری، به‌کارگیری و انتشار دانش معرفی کردهاند (ارشاد القلوب، ج1، ص15).

با توجه به آنچه اشاره شد، هم آموزه‌های دینی و هم خرد انسانی نقش مؤثری در شناخت مسائل، تبیین مبانی، اصول و الگوهای مدیریت دانش دارد. بدین منظور، این اثر کوشیده است مدیریت دانش را با رویکرد اسلامی تبیین کند.

 

شما می‌توانید کتاب مدیریت دانش «با رویکرد اسلامی» را با کلیک بر روی لینک زیر تهیه نمائید:

 لینک خرید کتاب مدیریت دانش «با رویکرد اسلامی»

 لینک خرید کتاب مدیریت دانش «با رویکرد اسلامی»